Start Stäng
  • Om folkbildning Visa undernavigation för Om folkbildning
    • Mål för den statliga folkbildningspolitiken
    • Folkbildningspolitiska frågor Visa undernavigation för Folkbildningspolitiska frågor
      • Folkbildning med asylsökande
      • Regionala frågor Visa undernavigation för Regionala frågor
        • Europeiska socialfonden
      • Nationell referensram för kvalifikationer – SeQF
      • Validering
      • Digital delaktighet Visa undernavigation för Digital delaktighet
        • Rådslag 2014 för digital utveckling i folkbildningen Visa undernavigation för Rådslag 2014 för digital utveckling i folkbildningen
          • Webb-tv: Varför rådslag om digital utveckling?
        • Projektmedel 2009-2013
      • Folkbildningens Vägval & Vilja Visa undernavigation för Folkbildningens Vägval & Vilja
        • Bakgrund till Vägval & Vilja
        • Folkbildning’s Direction & Intent
    • Jämställdhetsintegrering i folkbildningen
    • Internationellt Visa undernavigation för Internationellt
      • NVL
      • EAEA
      • ICAE
    • Folkbildningsrådets publikationer
    • Folkbildningens historia
  • Om folkhögskolan Visa undernavigation för Om folkhögskolan
    • Statsbidrag
    • Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter Visa undernavigation för Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
      • Etableringskurs på folkhögskola
      • Mänskliga rättigheter
      • Studiemotiverande folkhögskolekurs
      • Svenska från dag ett
      • Demokratistärkande insatser inom folkbildningen
      • Yrkeskurs på folkhögskola
      • ESF-projektet FAMN
      • Yrkesinriktade utbildningar allmän kurs och särskild kurs på folkhögskola
    • Hur vi fördelar pengar till folkhögskolan
    • Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt Visa undernavigation för Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
      • Etik och gränsdragning
    • Kurstyper på folkhögskolan
    • Studeranderätt
  • Om studieförbund Visa undernavigation för Om studieförbund
    • Statsbidrag
    • Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter Visa undernavigation för Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
      • Mänskliga rättigheter
      • Svenska från dag ett och Vardagssvenska
      • Demokratistärkande insatser inom folkbildningen
      • Uppsökande och motiverande insatser riktade till utrikes födda kvinnor
      • Svenska för föräldralediga
      • Arbetsmarknadsnära insatser på distans
      • Studieförbundens insatser med personer långt från arbetsmarknaden
    • Hur vi fördelar pengar till studieförbunden
    • Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt Visa undernavigation för Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
      • Etik och gränsdragning Visa undernavigation för Etik och gränsdragning
        • Referensgrupp
      • Kvalitetsarbete
      • Granskning av studieförbundens verksamhet
    • Frågor och svar om statsbidrag till studieförbund Visa undernavigation för Frågor och svar om statsbidrag till studieförbund
      • Statens syfte och folkbildningens uppdrag
      • Studieförbunden - ansvar och samverkan
      • Verksamhetsformer - studiecirklar, kulturprogram och annan folkbildningsverksamhet
      • Deltagande & tillgänglighet
    • Studieförbunden i samverkan
    • Folkbildningsrådets cirkeldeltagarpanel
  • För folkbildare Visa undernavigation för För folkbildare
    • Jag jobbar på studieförbund Visa undernavigation för Jag jobbar på studieförbund
      • Statsbidrag Visa undernavigation för Statsbidrag
        • Återtag av statsbidrag
      • Särskilda bidrag Visa undernavigation för Särskilda bidrag
        • Mänskliga rättigheter inom folkbildningen
        • Svenska från dag ett och Vardagssvenska
        • Demokratistärkande insatser inom folkbildningen
        • Uppsökande och motiverande insatser riktade till utrikes födda kvinnor
        • Svenska för föräldralediga
        • Arbetsmarknadsnära insatser på distans
        • Studieförbundens insatser med personer långt från arbetsmarknaden
      • Verksamhetsrapportering
      • Barnkonventionen
      • Dokumentbank med villkor och anvisningar
    • Jag jobbar på folkhögskola Visa undernavigation för Jag jobbar på folkhögskola
      • Statsbidrag Visa undernavigation för Statsbidrag
        • Återtag av statsbidrag
        • Fördelning 2018
        • Fördelning 2017
      • Särskilda bidrag Visa undernavigation för Särskilda bidrag
        • Etableringskurs på folkhögskola
        • Mänskliga rättigheter inom folkbildningen
        • Studiemotiverande folkhögskolekurs
        • Svenska från dag ett
        • Demokratistärkande insatser inom folkbildningen
        • Yrkesinriktade utbildningar allmän kurs och särskild kurs
      • Verksamhetsrapportering
      • Studerandefrågor Visa undernavigation för Studerandefrågor
        • Studiestöd
        • Studeranderätt Visa undernavigation för Studeranderätt
          • Att göra en anmälan
          • Yttranden från FSR
          • Ledamöter
          • Stödmaterial för skolor
        • Avgifter vid folkhögskola
        • Behörighet och studieomdöme Visa undernavigation för Behörighet och studieomdöme
          • Behörighetsintyg
      • Sveriges referensram för kvalifikationer (SeQF) Visa undernavigation för Sveriges referensram för kvalifikationer (SeQF)
        • Allmän kurs och SeQF
        • Särskild kurs och SeQF
      • Barnkonventionen
      • Dokumentbank med villkor och anvisningar
  • Om Folkbildningsrådet Visa undernavigation för Om Folkbildningsrådet
    • Hur styrs Folkbildningsrådet? Visa undernavigation för Hur styrs Folkbildningsrådet?
      • Medlemmar
      • Representantskap Visa undernavigation för Representantskap
        • Representantskapets protokoll
      • Styrelse Visa undernavigation för Styrelse
        • Styrelseprotokoll
      • Styrdokument från staten
    • Statsbidrag till folkbildningen Visa undernavigation för Statsbidrag till folkbildningen
      • Offentlighetsprincipen på Folkbildningsrådet
      • Statens syften med att stödja folkbildningen
    • Statistik Visa undernavigation för Statistik
      • Statistik om folkhögskolan Visa undernavigation för Statistik om folkhögskolan
        • SCB:s statistik om folkhögskolan
        • Regionsindelad folkhögskolestatistik 2019
      • Statistik om studieförbunden
    • Publikationer och remissvar Visa undernavigation för Publikationer och remissvar
      • Rapporter Visa undernavigation för Rapporter
        • Rapporter 2021 Visa undernavigation för Rapporter 2021
          • Lärartjänster i folkhögskolan 2019
        • Rapporter 2020 Visa undernavigation för Rapporter 2020
          • Cirkelns betydelser
          • Folkbildning med asylsökande 2019
          • Jämställd folkbildning
          • Mänskliga rättigheter inom folkbildningen 2019
          • Folkhögskolornas ekonomi 2018
          • Folkhögskolornas ekonomi 2019
          • Studieförbundens ekonomi 2019
        • Rapporter 2019 Visa undernavigation för Rapporter 2019
          • Studieomdömen i folkhögskolan 2018-2019
          • Yrkeskurser inom bristyrken 2018
          • Söktryck till folkhögskolorna 2019
          • Folkhögskolans pedagogiska personal 2019
          • Lärartjänster i folkhögskolan 2018
          • Studieförbundens ekonomi 2018
          • Folkbildning vid sidan av folkbildningsanslaget
          • Studiemotiverande folkhögskolekurs 2018
          • Etableringskurs på folkhögskola 2018
          • Folkbildning och regional kompetensförsörjning
          • När tilliten prövas
          • Cirkeldeltagares vägar till arbetsmarknaden
          • Folkbildning i marginaliserade stadsdelar
          • Digitalisering inom folkbildningen
        • Rapporter 2018 Visa undernavigation för Rapporter 2018
          • Kulturell bildning i folkhögskolans regi
          • Folkbildningen tar plats i de regionala kulturplanerna
        • Rapporter 2017 Visa undernavigation för Rapporter 2017
          • Studiemotiverande folkhögskolekurs
          • Folkbildning med asylsökande 2016
          • Etableringskurs på folkhögskola
          • Mänskliga rättigheter inom folkbildningen 2014-2016
          • Cirkeldeltagare från andra länder
          • Sfi på folkhögskola en kartläggning
          • Folk utanför folkbildningen
          • Folkbildningen i ESF 2014-2020
          • På egna eller andras villkor? Folkbildningen i ESF 2014-2020
        • Rapporter 2016 Visa undernavigation för Rapporter 2016
          • Etableringskurs på folkhögskola
          • Folkbildningens frihet och värde – Metaperspektiv på folkhögskolor och studieförbund
          • Kulturens Bildningsverksamhet – Ett nytt studieförbunds väg in i folkbildningen
        • Rapporter 2015 Visa undernavigation för Rapporter 2015
          • Steget vidare – undersökning bland folkhögskolans deltagare 2013
          • Folkbildningen i det svenska civilsamhället
          • Folkbildningen och Europeiska socialfonden
          • Jämställdhet inom folkbildningen
          • Läsfrämjande insatser
          • Digital delaktighet och flexibelt lärande i folkbildningen
        • Rapporter 2014 Visa undernavigation för Rapporter 2014
          • Resultat och konsekvenser av Rådslag 2014 om digital utveckling
          • Att styra eller icke styra?
          • Kulturprogrammens betydelse för kulturutövarna
          • Jämställdhetsinsatser med särskild inriktning på romska kvinnor
          • Cirkeldeltagare efter 65 – livskvalitet och aktivt medborgarskap
          • Kulturprogrammens betydelse för deltagarna
          • Kvalitetsarbete inom folkbildningen
          • Cirkelledare - folkbildningens fotfolk och drivkraft
          • Flexibelt lärande inom folkbildningen
          • Folkbildning och regionala kulturplaner
        • Rapporter 2013 Visa undernavigation för Rapporter 2013
          • Folkbildning 2013 – Årsskrift om folkbildningen i samhället
          • Implementering av nya bidragsmodeller
          • Folkbildningens arbete med flexibelt lärande och digital delaktighet
          • Att vara folkhögskollärare
          • Kulturprogrammens betydelse för lokalsamhället
          • Folkhögskolor, studieförbund och regionala kompetensplattformar
          • Lärande boende? En kartläggning av folkhögskolans internat
          • Kvalitetsarbetet inom folkbildningen
        • Rapporter 2012 Visa undernavigation för Rapporter 2012
          • Folkbildning 2012 – Årsskrift om folkbildningen i samhället
          • Flexibelt lärande folkbildning - varför, för vem och hur gör man?
          • Förstärkta folkbildningsinsatser avseende EU 2009-2011
          • Tradition, resurs eller nödvändighet? Om relationerna mellan folkhögskolor och deras huvudmän
          • Ett system som alla kan leva med - delrapport 1 i utvärderingen av nya statsbidragsmodeller till studieförbund och folkhögskolor
          • Kvalitetsarbetet och utvecklingen av verksamheten inom folkbildningen
        • Rapporter 2011
      • Samlad bedömning
      • Foldrar och broschyrer Visa undernavigation för Foldrar och broschyrer
        • Fakta om folkbildningen
        • Folkbildning med asylsökande
        • Studiemotiverande folkhögskolekurs
        • Etableringskurs på folkhögskola
        • Dina rättigheter på folkhögskola
        • FAMN – Folkhögskola som arena för metodutveckling med nyanlända
      • Årsredovisning
      • Budgetunderlag
      • Remissvar Visa undernavigation för Remissvar
        • Remisser 2020
        • Remisser 2019
        • Remisser 2018
        • Remisser 2017
        • Remisser 2016 Visa undernavigation för Remisser 2016
          • Uppehållstillstånd för studier på gymnasial nivå
          • En funktionshinderspolitik för ett jämlikt och hållbart samhälle
          • Kraftsamling mot antiziganism
          • Samordning, ansvar och kommunikation – vägar till ökad kvalitet i utbildningen för elever med vissa funktionsnedsättningar
          • Nivåplacering av folkhögskolans allmänna kurser i den nationella referensramen för kvalifikationer för livslångt lärande
          • Validering med mervärde
          • Folkbildningens bidrag till Sveriges genomförande av Agenda 2030
          • Ändring i fråga om sysselsättning för asylsökande och kommunplacerig av ensamkommande barn
          • Promemoria om ett nytt ersättningssystem för mottagande av ensamkommande barn och unga
          • Promemorian studiestartsstöd - ett nytt rekryterande studiestöd
          • Palett för ett stärkt civilsamhälle
          • Förslag till skrivelsen Policyramverk för det svenska utvecklingssamarbetet
          • Skatteverkets promemoria Samordningsnummer till asylsökande (Ds 2016:7)
          • Tolkningstjänst för vardagstolkning
          • EU på hemmaplan
          • 2014 års Demokratiutredning Låt fler forma framtiden!
          • Museiutredningens slutbetänkande Ny museipolitik
          • Kulturrådets delredovisning om kulturverksamhet i vissa bostadsområden
          • Rätt till behörighetsgivande utbildning inom Komvux
          • Yrkesprogramsutredningens slutbetänkande Välja yrke
          • Förslag till föreskrifter för ansökan om nivåinplacering av kvalifikationer till den svenska referensramen, SeQF
      • Beställ rapporter, foldrar & broschyrer
    • Aktuellt Visa undernavigation för Aktuellt
      • Nyheter Visa undernavigation för Nyheter
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
        • 2014
        • 2013
        • 2012 Visa undernavigation för 2012
          • Vi söker en ekonom, en handläggare och en vikarie till kontorsservice
          • Istället för julkort stödjer vi flickors rätt till utbildning
          • Svaret på framtidens folkbildning finns i kristallkulan
          • Didaktikens verktyg - en guldgruva för folkbildare
          • Uppföljning av folkbildningens flexibelt lärande
          • Värdet av folkbildning viktigt för statssekreteraren
          • Vill du jobba som vikarierande webbansvarig?
          • Fortsatt högt söktryck på folkhögskolan
          • Folkbildningsutredningen överlämnad till regeringen
          • Politiskt stöd för förrehablitering inom folkbildningen
          • Thor förespråkar ett flexibelt lärande i folkbildningen
          • Utökad satsning på Studiemotiverande folkhögskolekurs för personer över 25 år
          • Studiemotiverande folkhögskolekurs – en andra chans för ungdomar
          • Se hearingen med Folkbildningsutredningen
          • Fler elever i Allmän kurs på folkhögskola i regeringens budget
          • Information inför hearingen med Folkbildningsutredningen
          • Maria Arnholm besökte Folkbildningsrådet
          • Arbetet med Folkbildningens Vägval & Vilja fortsätter
          • Klart med nya behörighetsregler för folkhögskolan
          • Seminarium Almedalen: Bryr sig den regionala kulturen om folkbildningen?
          • Seminarium Almedalen: Folkhögskolan är en dörröppnare till arbetsmarknaden
          • Modellen för statsbidrag till studieförbund och folkhögskolor utvärderas
          • Gå kurs i nätpedagogik och flexibelt lärande
          • Vill du jobba som handläggare till verksamhetsuppföljning?
          • Webb-tv: Inför seminarium om folkbildning och regionala kulturplaner
          • Sista veckorna att lämna synpunkter på Folkbildningens Vägval & Vilja
          • Det gäller att finnas till hands – med kaffepannan på
          • Webb-tv: Inför seminarium om folkhögskolan på Almedalen
          • Åtta ansöker om att få del av statsbidrag till folkbildning
          • Med tro och tvivel på folkbildningens framtid
          • Lyft för folkbildningen i Sveriges nationella reformprogram
          • KlickIT – konsten att hitta luft mellan bokstäverna
          • Studeranderätten stärks på Örebro folkhögskola
          • På Furuboda blev jag den jag är idag
          • Tillfälliga jobb istället för studier för arbetslösa unga
          • Folkbildningens framtidsutmaningar i centrum för diskussion
          • Bedömning av statsbidrag till folkbildning visar på nöjda deltagare
          • Webb-tv: Kurs på folkhögskola motiverar arbetslösa ungdomar
          • Extra pengar kan ge fler möjlighet till gymnasiekompetens
          • Många och välutbildade lärare på folkhögskolan
          • Förslag om nya studieomdömen på folkhögskolan
          • Webb-tv: Studieförbund om en öppen och tillgänglig verksamhet
          • Folkbildningsrådet söker en kommunikatör
          • Ny statistik över verksamheten i folkhögskolor och studieförbund
          • Kvalitetsarbetet fortsätter inom folkbildningen
          • Deltagarna motiverade men för få på studiemotiverande folkhögskolekurs
          • Folkbildningens Vägval & Vilja ut på remiss
          • Folkbildningsrådet förstärker sin utvärdering och kommunikation
          • Nya kurser kring nätpedagogik för folkbildare
          • Nya tillträdesregler till högskolan för folkhögskolestuderande
        • Folkbildningsaktuellt
      • #folkbildning Visa undernavigation för #folkbildning
        • Studieförbunden bedriver livsviktigt arbete på funktionsrättsområdet
        • Året på folkhögskola blev min andra chans
        • Det livslånga lärandet utanför våra gränser
        • Idén med det fria är att det ska vara fritt
        • Vi folkbildare måste återerövra det radikala i vårt uppdrag för att möta dagens stora samhällsutmaningar
        • Med en blomkruka och dubbelhäftande tejp inleddes den digitala omställningen
        • Folkbildningen är en kraftfull resurs och experimentverkstad i arbetet med Agenda 2030
        • Strömbäcks folkhögskola tar hjälp av en lurvig pedagog med fyra tassar
        • Coronakrisen visar hur studiecirklar gör skillnad
        • Jag vill ’tagga’ livet – graffiti för seniorer
        • Folkbildningen och hoten mot demokratin
        • Folkbildning växer fram på odlingslotterna i orten
        • Världens mysterier
        • Orten myllrar av folkbildning och organisering
        • Kan podcasts vara folkbildande?
        • Folkbildningens roll för det kulturella uppvaknandet
        • Folkets hus viktiga mötesplatser för bildning i hela landet
        • Bland livsnjutare och världsförbättrare
        • Vilken roll vill folkbildningen spela på regional nivå?
        • Folkbildningens viktiga roll för digitaliseringen
        • Lärandet och den sociala gemenskapen i studiecirklar är viktig för många äldres välmående
        • Hög tid för ett lärarlyft i folkhögskolan!
        • Inom folkbildningen sker en stor del av det viktiga demokratiska samtalet
        • Folkhögskola – en motkraft till utanförskap
        • Vi behöver tala om mänskliga rättigheter
        • Folkbildningens verksamhet med asylsökande borde bli permanent
        • Få satsar på livslångt lärande
        • Folkbildningen viktig för digital inkludering
        • Att hitta vägar till utbildning för de längst ifrån studier och arbete
        • Tillit och tilltro som styrning resulterar i deltagarfokus
        • Filialer i folkhögskolan – såväl utmaning som möjlighet
        • ”Folkbildningen står för nya chanser och en välkomnande attityd gentemot alla”
        • ”Jag själv är ett exempel på hur folkbildningen kan påverka ens livssituation”
        • ”Kulturen är lika viktig som luften vi andas, den utvecklar demokratin och vår kunskap…”
        • ”Den svenska folkbildningen kan bidra till att hålla vårt samhälle samman.”
        • Vem rustar för framtidens behov av kunskap?
        • Tre tips för att komma igång med jämställdhetsarbetet
        • Trender som formar folkbildningen
        • Hur möter vi olika och särskilda behov i folkbildningen?
        • Folkbildningens företrädare summerar året som gått och blickar framåt
        • Folkhögskolan – en väg framåt för sfi-undervisningen?
        • Stort intresse för svensk folkbildning i Sydkorea
        • EU:s vuxenutbildningspolitik i svensk folkbildning
        • Folkbildningen ska arbeta systematiskt med ojämställdhet
        • Att matcha rätt
        • Vadå validering?
        • Regional utveckling och kompetensförsörjning
        • Vad har Agenda 2030 med folkbildning att göra?
        • Motionsstopp!
      • Kalendarium
      • Kurage
      • Information från Folkbildningsrådet om coronaviruset Visa undernavigation för Information från Folkbildningsrådet om coronaviruset
        • Vad gäller för folkhögskolorna
        • Vad gäller för studieförbunden
    • Press
    • Kontakta oss Visa undernavigation för Kontakta oss
      • Personal
      • Tillgänglighet
    • Lediga tjänster
    • Folkbildningsrådets personuppgiftshantering
    • Om webbplatsen Visa undernavigation för Om webbplatsen
      • Tillgänglighetsredogörelse för folkbildningsradet.se
      • Prenumerera på nyhetsbrev eller få uppdateringar via RSS
    • Translations Visa undernavigation för Translations
      • English Visa undernavigation för English
        • What is folkbildning?
        • The folk high schools
        • The study associations
        • The Swedish National Council of Adult Education
      • Teckenspråk
  • Publikationer
  • Teckenspråk
  • Translations
Folkbildningsrådet Logotyp
  • Publikationer
  • Teckenspråk
  • Translations
Sök Meny
  • Om folkbildning
  • Om folkhögskolan
  • Om studieförbund
  • För folkbildare
  • Om Folkbildningsrådet
  • Hur styrs Folkbildningsrådet?
  • Statsbidrag till folkbildningen
  • Statistik
  • Publikationer och remissvar
  • Aktuellt
    • Nyheter
    • #folkbildning
    • Kalendarium
    • Kurage
    • Information från Folkbildningsrådet om coronaviruset
  • Press
  • Kontakta oss
  • Lediga tjänster
  • Folkbildningsrådets personuppgiftshantering
  • Om webbplatsen
  • Translations

Folkbildningsrådet styrelsemöte

17 mars 2021

Publicerad: 2020-10-26
  • Tweet
  • Dela

Folkbildningsrådets styrelse sammanträder. Läs mer om vilka som ingår i styrelsen här.

Kontakta oss

Folkbildningsrådet
Box 38074
100 64  Stockholm

Besöksadress:
Ringvägen 100, Stockholm 

  • Visa på karta
  • Tel: +46 (0) 8 412 48 00
  • info@folkbildningsradet.se
Följ Folkbildningsrådet på FacebookFölj Folkbildningsrådet på TwitterFölj Folkbildningsrådet på YoutubeFölj Folkbildningsrådet på LinkedIn

Kalendarium

  • feb10

    Folk och kultur 2021

  • feb17

    Folkbildningsrådet styrelsemöte

  • mar17

    Folkbildningsrådet styrelsemöte

Hitta direkt

  • Statsbidrag till folkhögskolor
  • Statsbidrag till studieförbund
  • Om webbplatsen
  • Personuppgifter
  • Press