Start
Stäng
Om folkbildning
Visa undernavigation för Om folkbildning
Mål för den statliga folkbildningspolitiken
Folkbildningspolitiska frågor
Visa undernavigation för Folkbildningspolitiska frågor
Folkbildning med asylsökande
Regionala frågor
Visa undernavigation för Regionala frågor
Europeiska socialfonden
Nationell referensram för kvalifikationer – SeQF
Validering
Digital delaktighet
Visa undernavigation för Digital delaktighet
Rådslag 2014 för digital utveckling i folkbildningen
Visa undernavigation för Rådslag 2014 för digital utveckling i folkbildningen
Webb-tv: Varför rådslag om digital utveckling?
Projektmedel 2009-2013
Folkbildningens Vägval & Vilja
Visa undernavigation för Folkbildningens Vägval & Vilja
Beställ Vägval & Vilja
Bakgrund till Vägval & Vilja
Folkbildning’s Direction & Intent
Jämställdhetsintegrering i folkbildningen
Internationellt
Visa undernavigation för Internationellt
NVL
EAEA
ICAE
Folkbildningsrådets publikationer
Folkbildningens historia
Om folkhögskolan
Visa undernavigation för Om folkhögskolan
Statsbidrag
Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
Visa undernavigation för Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
Etableringskurs på folkhögskola
Matchningsinsatser
Mänskliga rättigheter
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Svenska från dag ett
Särskilda insatser för att stärka demokratin
Yrkeskurs på folkhögskola
Hur vi fördelar pengar till folkhögskolan
Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
Visa undernavigation för Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
Etik och gränsdragning
Kurstyper på folkhögskolan
Studeranderätt
Om studieförbund
Visa undernavigation för Om studieförbund
Statsbidrag
Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
Visa undernavigation för Etablering, arbetsmarknadsåtgärder och mänskliga rättigheter
Föräldrars delaktighet i barns lärande
Matchningsinsatser
Mänskliga rättigheter
Svenska från dag ett och Vardagssvenska
Särskilda insatser för att stärka demokratin
Uppsökande och motiverande insatser riktade till utrikes födda kvinnor
Hur vi fördelar pengar till studieförbunden
Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
Visa undernavigation för Hur vi säkerställer att pengarna används korrekt
Etik och gränsdragning
Visa undernavigation för Etik och gränsdragning
Referensgrupp
Kvalitetsarbete
Frågor och svar om statsbidrag till studieförbund
Visa undernavigation för Frågor och svar om statsbidrag till studieförbund
Statens syfte och folkbildningens uppdrag
Studieförbunden - ansvar och samverkan
Verksamhetsformer - studiecirklar, kulturprogram och annan folkbildningsverksamhet
Deltagande & tillgänglighet
Studieförbunden i samverkan
Folkbildningsrådets cirkeldeltagarpanel
För folkbildare
Visa undernavigation för För folkbildare
Jag jobbar på studieförbund
Visa undernavigation för Jag jobbar på studieförbund
Statsbidrag
Visa undernavigation för Statsbidrag
Villkor för statsbidrag
Särskilda bidrag
Visa undernavigation för Särskilda bidrag
Föräldrars delaktighet i barns lärande
Matchningsinsatser
Mänskliga rättigheter inom folkbildningen
Svenska från dag ett och Vardagssvenska
Särskilda insatser inom folkbildningen för att stärka demokratin
Uppsökande och motiverande insatser riktade till utrikes födda kvinnor
Verksamhetsrapportering
Dokumentbank med villkor och anvisningar
Jag jobbar på folkhögskola
Visa undernavigation för Jag jobbar på folkhögskola
Statsbidrag
Visa undernavigation för Statsbidrag
Villkor för statsbidrag
Fördelning 2018
Fördelning 2017
Särskilda bidrag
Visa undernavigation för Särskilda bidrag
Etableringskurs på folkhögskola
Matchningsinsatser
Mänskliga rättigheter inom folkbildningen
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Svenska från dag ett
Särskilda insatser inom folkbildningen för att stärka demokratin
Yrkeskurs på folkhögskola
Verksamhetsrapportering
Studerandefrågor
Visa undernavigation för Studerandefrågor
Studiestöd
Studeranderätt
Visa undernavigation för Studeranderätt
Att göra en anmälan
Yttranden från FSR
Ledamöter
Stödmaterial för skolor
Avgifter vid folkhögskola
Behörighet och studieomdöme
Visa undernavigation för Behörighet och studieomdöme
Behörighetsintyg
Sveriges referensram för kvalifikationer (SeQF)
Visa undernavigation för Sveriges referensram för kvalifikationer (SeQF)
Allmän kurs och SeQF
Särskild kurs och SeQF
Dokumentbank med villkor och anvisningar
Om Folkbildningsrådet
Visa undernavigation för Om Folkbildningsrådet
Hur styrs Folkbildningsrådet?
Visa undernavigation för Hur styrs Folkbildningsrådet?
Medlemmar
Representantskap
Visa undernavigation för Representantskap
Representantskapets protokoll
Styrelse
Visa undernavigation för Styrelse
Styrelseprotokoll 2018
Styrelseprotokoll 2017
Styrelseprotokoll 2016
Styrelseprotokoll 2015
Styrelseprotokoll 2014
Styrelseprotokoll 2013
Styrdokument från staten
Statsbidrag till folkbildningen
Visa undernavigation för Statsbidrag till folkbildningen
Statens syften med att stödja folkbildningen
Statistik
Visa undernavigation för Statistik
Statistik om folkhögskolan
Visa undernavigation för Statistik om folkhögskolan
Statistik om folkhögskolan 2017
Statistik länsvis för folkhögskola
Visa undernavigation för Statistik länsvis för folkhögskola
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
SCB:s statistik om folkhögskolan
Statistik om studieförbunden
Visa undernavigation för Statistik om studieförbunden
Statistik om studieförbunden 2015
Äldre statistik för studieförbund
Publikationer och remissvar
Visa undernavigation för Publikationer och remissvar
Rapporter
Visa undernavigation för Rapporter
Rapporter till regeringen
Stäng undernavigation för Rapporter till regeringen
Rapporter till regeringen 2018
Rapporter till regeringen 2017
Rapporter till regeringen 2016
Rapporter till regeringen 2015
Visa undernavigation för Rapporter till regeringen 2015
Folkbildningens betydelse för samhället
Jämställdhet inom folkbildningen
Läsfrämjande insatser
Digital delaktighet och flexibelt lärande i folkbildningen
Mänskliga rättigheter inom folkbildningen
Etableringskurs på folkhögskola
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Uppföljningar
Visa undernavigation för Uppföljningar
Studieomdömen i folkhögskolan
Yrkeskurser inom bristyrken
Söktryck till folkhögskolorna
Folkhögskolornas ekonomi
Visa undernavigation för Folkhögskolornas ekonomi
Folkhögskolornas ekonomi 2017
Folkhögskolornas ekonomi 2016
Folkhögskolornas ekonomi 2015
Folkhögskolornas ekonomi 2014
Folkhögskolornas ekonomi 2013
Landstingens/regionernas bidrag till folkhögskolor
Etableringskurs på folkhögskola
Visa undernavigation för Etableringskurs på folkhögskola
Etableringskurs på folkhögskola 2017
Etableringskurs på folkhögskola 2015
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Visa undernavigation för Studiemotiverande folkhögskolekurs
Studiemotiverande folkhögskolekurs 2017
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Folkbildningen i ESF 2014-2020
Folkhögskolans pedagogiska personal
Visa undernavigation för Folkhögskolans pedagogiska personal
Tidigare undersökningar
Lärartjänster i folkhögskolan
Visa undernavigation för Lärartjänster i folkhögskolan
Tidigare undersökningar
Studieförbundens ekonomi
Visa undernavigation för Studieförbundens ekonomi
Kommunernas och landstingens/regionernas bidrag till studieförbund
Visa undernavigation för Kommunernas och landstingens/regionernas bidrag till studieförbund
Landstings- och regionala bidrag till studieförbunden
Kommunernas bidrag till studieförbunden
Flexibelt lärande folkbildning - varför, för vem och hur gör man?
Kvalitetsarbete inom folkbildningen
Utvärderingar
Visa undernavigation för Utvärderingar
Utvärderingar 2018
Visa undernavigation för Utvärderingar 2018
Kulturell bildning i folkhögskolans regi
Utvärderingar 2017
Utvärderingar 2016
Visa undernavigation för Utvärderingar 2016
Folkbildningens frihet och värde – Metaperspektiv på folkhögskolor och studieförbund
Kulturens Bildningsverksamhet – Ett nytt studieförbunds väg in i folkbildningen
Utvärderingar 2015
Visa undernavigation för Utvärderingar 2015
Steget vidare – undersökning bland folkhögskolans deltagare 2013
Utvärderingar 2014
Visa undernavigation för Utvärderingar 2014
Cirkelledare - folkbildningens fotfolk och drivkraft
Kulturprogrammens betydelse för deltagarna
Cirkeldeltagare efter 65 – livskvalitet och aktivt medborgarskap
Kulturprogrammens betydelse för kulturutövarna
Att styra eller icke styra?
Övriga rapporter
Visa undernavigation för Övriga rapporter
Folkbildningen tar plats i de regionala kulturplanerna
Folk utanför folkbildningen
På egna eller andras villkor? Folkbildningen i ESF 2014-2020
Folkbildningen i det svenska civilsamhället
Folkbildningen och Europeiska socialfonden
Resultat och konsekvenser av Rådslag 2014 om digital utveckling
Folkbildning och regionala kulturplaner
Folkhögskolor, studieförbund och regionala kompetensplattformar
Lärande boende? En kartläggning av folkhögskolans internat
Folkbildningsrådets årsskrift
Övriga rapporter 2010 och 2011
Övriga rapporter 2009 och tidigare
Visa undernavigation för Övriga rapporter 2009 och tidigare
Folkbildning.net
Folkbildningens framsyn
Uppdrag AMS
Sfi på folkhögskola en kartläggning
Foldrar och broschyrer
Visa undernavigation för Foldrar och broschyrer
Fakta om folkbildningen
Folkbildning med asylsökande
Studiemotiverande folkhögskolekurs
Etableringskurs på folkhögskola
Dina rättigheter på folkhögskola
Beställ rapporter, foldrar & broschyrer
Årsredovisning
Budgetunderlag
Remissvar
Visa undernavigation för Remissvar
Remisser 2018
Visa undernavigation för Remisser 2018
Uppföljningssamtal med personer som studerar med studiestartsstöd
En andra och en annan chans – ett komvux i tiden
Vårt gemensamma ansvar för unga som varken arbetar eller studerar
Universitets- och högskolerådets förslag till Föreskrifter om särskild behörighet
Informationsutbyte vid samverkan mot terrorism
Mottagandeutredningen
Barns och ungas läsning – ett ansvar för hela samhället
Ett oberoende public service för alla
Validering i högskolan – för tillgodoräknande och livslångt lärande
Känsliga personuppgifter folkhögskola
Digital plattform för livslång vägledning
Nationell strategi för karriärvägledning på Arbetsförmedlingen
Statens stöd till trossamfund i ett mångreligiöst Sverige
Konstnär – oavsett villkor?
Ökad trygghet för studerande som blir sjuka
Behandling av personuppgifter på utbildningsområdet Lagrådsremiss
Behörighetsgivande och högskoleintroducerande utbildningar
Ny möjlighet till uppehållstillstånd
Studiemedel vid utlandsstudier – Förändringar för ett långsiktigt och hållbart system
Remisser 2017
Remisser 2016
Visa undernavigation för Remisser 2016
Uppehållstillstånd för studier på gymnasial nivå
En funktionshinderspolitik för ett jämlikt och hållbart samhälle
Kraftsamling mot antiziganism
Samordning, ansvar och kommunikation – vägar till ökad kvalitet i utbildningen för elever med vissa funktionsnedsättningar
Nivåplacering av folkhögskolans allmänna kurser i den nationella referensramen för kvalifikationer för livslångt lärande
Validering med mervärde
Folkbildningens bidrag till Sveriges genomförande av Agenda 2030
Ändring i fråga om sysselsättning för asylsökande och kommunplacerig av ensamkommande barn
Promemoria om ett nytt ersättningssystem för mottagande av ensamkommande barn och unga
Promemorian studiestartsstöd - ett nytt rekryterande studiestöd
Palett för ett stärkt civilsamhälle
Förslag till skrivelsen Policyramverk för det svenska utvecklingssamarbetet
Skatteverkets promemoria Samordningsnummer till asylsökande (Ds 2016:7)
Tolkningstjänst för vardagstolkning
EU på hemmaplan
2014 års Demokratiutredning Låt fler forma framtiden!
Museiutredningens slutbetänkande Ny museipolitik
Kulturrådets delredovisning om kulturverksamhet i vissa bostadsområden
Rätt till behörighetsgivande utbildning inom Komvux
Yrkesprogramsutredningens slutbetänkande Välja yrke
Förslag till föreskrifter för ansökan om nivåinplacering av kvalifikationer till den svenska referensramen, SeQF
Remisser 2015
Visa undernavigation för Remisser 2015
En stärkt yrkeshögskola – ett lyft för kunskap” (DS 2015:41)
Högre utbildning under tjugo år SOU 2015:70
SOU 2015:45 SÖK – statsbidrag för ökad kvalitet
SOU 2015:55 Nationell strategi mot mäns våld mot kvinnor och hedersrelaterat våld och förtryck
Ds 2015:26 Avskaffande av systemet med etableringslotsar
Ändring i CSN:s föreskrifter och allmänna råd om beviljning av studiemedel
Moderniserad studiehjälp
Översyn av folkhögskollärarexamen
Kvalitet i utbildningen för elever med vissa funktionsnedsättningar
Remisser 2014
Visa undernavigation för Remisser 2014
Lättläst SOU 2013:58
Unga som varken arbetar eller studerar SOU 2013:74
Biståndspolitisk plattform
Svenska för invandrare SOU 2013:76
UHRs föreskrifter om grundläggande behörighet samt urval
Aktivitetsersättning vid förlängd skolgång
En digital agenda i människans tjänst SOU 2014:13
Nationell referensram för kvalifikationer för livslångt lärande
Remisser 2013
Visa undernavigation för Remisser 2013
Studiemedel utan prövning av vissa äldre studieresultat
Läsandets kultur
Folkbildningens samhällsvärden
Ändring av CSN:s föreskrifter och allmänna råd om beviljning av studiemedel
Förslag om införande av meritpoäng för ämnet svenskt teckenspråk för hörande
Utbildning för nyanlända elever - Mottagande och skolgång
Ungdomar utanför gymnasieskolan
Åtgärder för ett längre arbetsliv
Remisspromemoria om en ny ungdomspolitik
Remisspromemoria om Studieförbundet SISU Idrottsutbildarna
Kommunal vuxenutbildning på grundläggande nivå
Med rätt att delta
Allmänna råd med kommentarer om arbetet med studie- och yrkesvägledning
Bedömning och betygssättning inom vuxenutbildningen
Friskolorna i samhället
Remisser 2012
Remisser 2009 - 2011
Aktuellt
Visa undernavigation för Aktuellt
Nyheter
Visa undernavigation för Nyheter
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
Visa undernavigation för 2012
Vi söker en ekonom, en handläggare och en vikarie till kontorsservice
Istället för julkort stödjer vi flickors rätt till utbildning
Svaret på framtidens folkbildning finns i kristallkulan
Didaktikens verktyg - en guldgruva för folkbildare
Uppföljning av folkbildningens flexibelt lärande
Värdet av folkbildning viktigt för statssekreteraren
Vill du jobba som vikarierande webbansvarig?
Fortsatt högt söktryck på folkhögskolan
Folkbildningsutredningen överlämnad till regeringen
Politiskt stöd för förrehablitering inom folkbildningen
Thor förespråkar ett flexibelt lärande i folkbildningen
Utökad satsning på Studiemotiverande folkhögskolekurs för personer över 25 år
Studiemotiverande folkhögskolekurs – en andra chans för ungdomar
Se hearingen med Folkbildningsutredningen
Fler elever i Allmän kurs på folkhögskola i regeringens budget
Information inför hearingen med Folkbildningsutredningen
Maria Arnholm besökte Folkbildningsrådet
Arbetet med Folkbildningens Vägval & Vilja fortsätter
Klart med nya behörighetsregler för folkhögskolan
Seminarium Almedalen: Bryr sig den regionala kulturen om folkbildningen?
Seminarium Almedalen: Folkhögskolan är en dörröppnare till arbetsmarknaden
Modellen för statsbidrag till studieförbund och folkhögskolor utvärderas
Gå kurs i nätpedagogik och flexibelt lärande
Vill du jobba som handläggare till verksamhetsuppföljning?
Webb-tv: Inför seminarium om folkbildning och regionala kulturplaner
Sista veckorna att lämna synpunkter på Folkbildningens Vägval & Vilja
Det gäller att finnas till hands – med kaffepannan på
Webb-tv: Inför seminarium om folkhögskolan på Almedalen
Åtta ansöker om att få del av statsbidrag till folkbildning
Med tro och tvivel på folkbildningens framtid
Lyft för folkbildningen i Sveriges nationella reformprogram
KlickIT – konsten att hitta luft mellan bokstäverna
Studeranderätten stärks på Örebro folkhögskola
På Furuboda blev jag den jag är idag
Tillfälliga jobb istället för studier för arbetslösa unga
Folkbildningens framtidsutmaningar i centrum för diskussion
Bedömning av statsbidrag till folkbildning visar på nöjda deltagare
Webb-tv: Kurs på folkhögskola motiverar arbetslösa ungdomar
Extra pengar kan ge fler möjlighet till gymnasiekompetens
Många och välutbildade lärare på folkhögskolan
Förslag om nya studieomdömen på folkhögskolan
Webb-tv: Studieförbund om en öppen och tillgänglig verksamhet
Folkbildningsrådet söker en kommunikatör
Ny statistik över verksamheten i folkhögskolor och studieförbund
Kvalitetsarbetet fortsätter inom folkbildningen
Deltagarna motiverade men för få på studiemotiverande folkhögskolekurs
Folkbildningens Vägval & Vilja ut på remiss
Folkbildningsrådet förstärker sin utvärdering och kommunikation
Nya kurser kring nätpedagogik för folkbildare
Nya tillträdesregler till högskolan för folkhögskolestuderande
Studieförbundsaktuellt
Folkhögskoleaktuellt
#folkbildning
Visa undernavigation för #folkbildning
Inom folkbildningen sker en stor del av det viktiga demokratiska samtalet
Folkhögskola – en motkraft till utanförskap
Vi behöver tala om mänskliga rättigheter
Folkbildningens verksamhet med asylsökande borde bli permanent
Få satsar på livslångt lärande
Folkbildningen viktig för digital inkludering
Att hitta vägar till utbildning för de längst ifrån studier och arbete
Tillit och tilltro som styrning resulterar i deltagarfokus
Filialer i folkhögskolan – såväl utmaning som möjlighet
”Folkbildningen står för nya chanser och en välkomnande attityd gentemot alla”
”Jag själv är ett exempel på hur folkbildningen kan påverka ens livssituation”
”Kulturen är lika viktig som luften vi andas, den utvecklar demokratin och vår kunskap…”
”Den svenska folkbildningen kan bidra till att hålla vårt samhälle samman.”
Vem rustar för framtidens behov av kunskap?
3 tips för att komma igång med jämställdhetsarbetet
Trender som formar folkbildningen
Hur möter vi olika och särskilda behov i folkbildningen?
Folkbildningens företrädare summerar året som gått och blickar framåt
Folkhögskolan – en väg framåt för sfi-undervisningen?
Stort intresse för svensk folkbildning i Sydkorea
EU:s vuxenutbildningspolitik i svensk folkbildning
Folkbildningen ska arbeta systematiskt med ojämställdhet
Att matcha rätt
Vadå validering?
Regional utveckling och kompetensförsörjning
Vad har Agenda 2030 med folkbildning att göra?
Motionsstopp!
Kalendarium
Press
Kontakta oss
Visa undernavigation för Kontakta oss
Personal
Tillgänglighet
Lediga tjänster
Folkbildningsrådets personuppgiftshantering
Om webbplatsen
Visa undernavigation för Om webbplatsen
Prenumerera på nyhetsbrev eller få uppdateringar via RSS
Translations
Visa undernavigation för Translations
English
Teckenspråk
Publikationer
Teckenspråk
Translations
Publikationer
Teckenspråk
Translations
Sök
Meny
Om folkbildning
Om folkhögskolan
Om studieförbund
För folkbildare
Om Folkbildningsrådet
Hur styrs Folkbildningsrådet?
Statsbidrag till folkbildningen
Statistik
Publikationer och remissvar
Rapporter
Rapporter till regeringen
Rapporter till regeringen 2018
Rapporter till regeringen 2017
Rapporter till regeringen 2016
Rapporter till regeringen 2015
Uppföljningar
Utvärderingar
Övriga rapporter
Foldrar och broschyrer
Beställ rapporter, foldrar & broschyrer
Årsredovisning
Budgetunderlag
Remissvar
Aktuellt
Press
Kontakta oss
Lediga tjänster
Folkbildningsrådets personuppgiftshantering
Om webbplatsen
Translations
Rapporter till regeringen
Senast uppdaterad: 2016-09-05
Tweet
Dela
Här finns de rapporter som Folkbildningsrådet lämnat till regeringen.